1. Renuntarea la cumparare
Produsele achizitionate la distanta (online) se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea coletului.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului. Transportul este achitat de vanzator doar atunci cand produsul se incadreaza in unul din cazurile mentionate la punctul 4. Se recomanda utilizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
Exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile si ambalajele incluse, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Produsele care au beneficiat in momentul achizitiei de bonusuri sub forma altor produse trebuie sa fie returnate impreuna cu produsul oferit ca bonus, in caz contrar, contravaloarea bonusului se va scadea din suma restituita.
Prevederile O.U.G. 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj, insa prezenta acestuia nu este obligatorie, acest lucru fiind specific producatorului. Prin urmare prezenta sau absenta sigiliului nu este definitorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Inlaturarea sigiliului de pe ambalaj nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 50% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client dupa receptionarea si verificarea produselor deteriorate/modificate.
Top Quality Computers SRL poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse.
2. Procedura de retragere din contract
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Top Quality Computers S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular cont sau o solicitare facuta pe email la adresa service@extreme-computers.ro . Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Obligatiile care revin Top Quality Computers S.R.L.
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face in termen de maxim 5 zile lucratoare de la receptionarea produselor.
Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
3. Produse excluse, fara drept de returnare
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
a. Consumabile (acumulatori,baterii, cartuse imprimanta, etc);
b. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (casti tip “in ear”, );
c. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
d. Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);
e. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
Aceste limitari se aplica conform O.U.G. 34/2014 art. 16.
4. Cazuri particulare
Transportul pentru retur este suportat de vanzator in urmatoarele cazuri particulare:
- Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
- Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise in termen de 48 de ore de la primirea produsului.
- Produs in colet deteriorat. Daca produsul este deteriorat la randul lui din cauza transportului si puteti dovedi acest lucru printr-un proces verbal intocmit cu reprezentantul firmei de curierat. Procedura pentru coletele ce ajung la dvs. deteriorate din cauza transportului este descrisa la sectiunea Modalitati de livrare
- Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.
Solicitarile de retur pentru aceste cazuri trebuie inregistrate pe site-ul nostru prin formularul de contact sau pe email la service@extreme-computers.ro in termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Mentiune
In toate cazurile de mai sus, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, de preferat in ambalajul original si obligatoriu insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 50% din valoarea produsului.
Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 50% din valoarea produsului.